Tuesday, March 27, 2007

Vibrationsskador och stendammlunga?

Halleluja! Praise the Lord! Efter två timmar har jag och borrmaskinen vunnit slaget mot 60-talsbetongen. Men fy faan vilken pärs. Jag vet inte vad dom tänkte på när dom byggde dessa väggar. Men nu har jag äntligen krokar i badrummet - ett halvår efter att jag flyttat in. Nu fattar jag varför jag sköt upp det här så länge. Hade på nåt sätt förträngt från det medvetna hur jobbigt det var i förra vändan. Förutom att armmusklerna är helt slut så känns fingrarna forfarande bortdomnade av vibrationerna, det ringer i öronen och jag hostar blod av dammet (det där sista var inte riktigt sant - tyckte bara det lät bra). Nu ska jag ta det lugnt och fira resten av dagen. Njuta av dom fina krokarna. Hänga saker på dom, och plocka ner, hänga upp igen osv... Sen ska jag samla kraft i ett par dagar innan jag tar mig an resten av alla djävla hål som ska borras. Hallspeglarna är nästa stora projekt jag fasar för. Men det blir iallfall inte idag.

No comments: