Saturday, November 3, 2007

Halloween-huvudbry

Var totalt oförberedd när dom ringde på. Tänkte - vad är det nu grannen vill låna igen? Sist var det potatismjöl. Skickade på honom ett helt paket. Men där stod dom tre små, och inget godis hade jag hemma. Herregud - den 'riktiga' Halloween var ju för tre dagar sedan!? Dvs den 31 oktober. Så för min del var det där över för längesen. Som tur var hade jag lite mynt, fyra enkronor, som jag lade i handen på den minsta. Men inget tack, bara förvirrade miner och ett frånvarande hej då som svar på mitt. Först efteråt när jag tittade genom kikhålet förstod jag - det infernaliska i det hela. Där stod dom nämligen förbryllade kvar utanför min dörr och rådbråkade sina små hjärnor hur dom skulle fördela dessa pengar på tre! Efter tio minuter gav jag själv upp och satte mig framför TVn igen. Stackars barn. Fick nästan dåligt samvete för att jag - helt oavsiktligt förvisso - ställt till det så för dem. Tala om 'trick'! Får bättra mig till nästa år. Redan noterat det i almanackan! ;)