Saturday, December 1, 2007

Farväl till svart

Fruktansvärt. Hur många kilo ludd kan det bli på en svart jacka bara för att man (uppenbarligen) tvättat den tillsammans med något vitt luddigt?? Tur att jag hade ett gäng klisterrullar hemma. Men nu har jag total mjölksyra i armarna. Nää, den där svarta looken jag fick för mig att skaffa funkar bara inte. Ville se sofistikerad ut - som alla andra som går helt i svart. Men jag passar fan inte i svart. Det är bara att inse. Kanske förut när jag var blond och yngre. Men nu med min original-hårfärg så försvinner jag helt och ser ut som en som en blek och mager jag-vet-inte-vad! Så min svarta period som knappt har börjat avslutas härmed obönhörligen. Dom svarta Cheap Monday-jeansen, som dessutom är vansinnigt obekväma och överhuvudtaget inte passar (hur dum och modepåverkad får man egentligen bli???), ska jag snarast donera till grannarna.