Tuesday, December 11, 2007

Kedjemejl

Faan vad jag hatar listor. Lista dom mest intressanta... lista ditt och lista datt. Varför? Det är så jobbigt. Jag varken kan eller vill. Och dom här mejlen som cirkulerar. Kedjebrev hette det tidigare. Där någon bara vidarebefordrar en massa frågor, uppmaningar att protestera (säkert i gott syfte!) eller bara allmänna klurigheter. Man ska svara och skicka vidare. Eller SMS som ska skickas vidare. Jag hatar det!!! Framför allt för att jag inte vem som egentligen är avsändaren, dvs vem som hittat på eländet från början. Vem har hittat på just de frågorna och formuleringarna?? Vem är det som bakåt i leden försöker få mig att göra något? Jag blir vansinnig på sånt! Dessutom känns det så opersonligt också. Det är kanske det som stör mig mest? Jag vill ha en ärlig och personlig kontakt med dom jag känner. Annars känns det ytligt och falskt. Och lika opersonligt som billiga förtryckta julkort i 20-pack, där man bara behöver skriva under med sitt nam - och knappt det. Rent förolämpande.